Racing Team

Prolong är stolta sponsorer av följande Racing Team!

Klicka på foton för förstoring.

Fast Girls Racing Team

År 2015 fick vi kontakt med Fast Girls Racing. Vi blev en av deras sponsorer och har haft ett mycket bra samarbete Vi kommer att fortsätta sponsra dessa duktiga systrar. Resultaten talar för sig själva. Efter att ha satsat på SM i tre säsonger med två raka SM-guld 2011 och 2012 så avslutade Amanda sin juniorkarriär med ett SM-silver. Matilda blev vinnare i Sundsvall 21/7-2013. Både Matilda och Amanda blev Runner up i Fällfors - Skellefteå 13/7-2013. Amanda blev av tidningen Bilsport utsedd till Årets junior 2012. Och 2016 körde Amanda in på en sluttid på 9,01 så framgångarna fortsätter. SVT har gjort en kort dokumentär om systrana som går att se via länken här ovan.

2017 deltog systrana i 5 tävlingar, det blev 2 vinster, 2 andra platser.

Namn: Matilda  Född: 1996

Bil: Just nu dragster Mullis racecar men nästa år en Camaro -67

Klass: Super Comp. Pro Street med Camaron

Tävlingstatus: Lugn, metodisk och oerhört jämn. Hatar att förlora men kan ta en förlust med jämnmod.

Namn: Amanda

Född: 1997

Bil: Dragster Mullis racecar

Klass: Super Comp

Tävlingstatus: Vinnarskalle! Hett temprament, ruskig reaktion, hatar att förlora!

Racingfamiljen Andersson:

Från vänster: Matilda, Amanda, Linda och Ronny.

Meriterna talar för sig själva när det gäller systranas enorma talang att köra Racing.

Men utan Ronny och Linda hade inget av detta varit möjligt. Det krävs ett team för att nå framgångar i Racing.

Fast Mike Drifting

Fakta Förare:

Michael "FastMike" andersson, 31år från Lindome i Mölndals kommun. Egen företagare i bilbranchen och jobbar extra inom transport. Har utövat drifting sedan 10 år tillbaka och tävlat i 5 år. Har även en son på 4 år och bor i villa med ett stort garage.

Fritidsintresse och hobby är givetvis motorsport och allt som har med bensin att göra.

Fakta Team:

Teamet består av Fredrik"torre" som har mycket hand om bilen i kaross, chassi, funktion i tävling, Marcus"mac" som har mycket hand om reservdelar, lastning och säkring, däck och tank och Stefan"pappa" som har mycket hand om transport, logistik och mat. Givetvis är vi alla delaktiga och hjälps åt med alla delar. Vi har även med oss Oscar som har hand om media, filmer och foto samt dokumentation från tävlingar.

Fakta Bilen:

Bilen är en volvo v40 från 2018 som vi har rensat helt och byggt om till bakhjulsdrift. Drivlinan består av en motor från BMW M5 s62b50 med twin turbo garret gtx3076. den levererar i nuläget 730hk och 930hk på bakhjulen. Motorn är helt genomgången med darton stålfoder, DP kolvar och vevstakar, samt portade topplock och andra ventilfjädrar från NLR, och hela drivlinan smörjs av Prolong oljeprodukter. koppling är en 200mm sachs med tenaci dubbel lameller från bakaxeldelar. Vi har även hela sortimentet av NUKE performance bränslesystem och bränslepumpar via TH Pettersson. Framvagn är delar ifrån volvo 940 ihop med TXR Performance framtaget och ombyggt för att passa i denna karossen. Bakvagnen kommer ifrån en BMW E60 M5 som även den va behov av lite justeringar för att passa i bilen. Även breddningen av bilen har vi fått göra själva.  Nästan allt till bilen har vi fått bygga eller komma fram till själva då det inte finns något som är färdigt till denna karossen. Är det något du undrar eller behöver till ditt eget bilbygge så tveka inte att ta kontakt med oss eller våra samarbetspartners.

Emil Svensson

Emil Svensson Ale TK 20 år

Emil började köra trial när han var 12 år och har kört SM samt EM.

Han kör en TRS GOLD 300cc och arbetar som Grävmaskinist


Yellow Cab Racing Team!

Bilen Emil tävlar med.

Emil Ekberg

I tävling blir det stora påfrästningar.

Det går inte alltid som det är tänkt.

Yellow Cab. Ägare och förare: Emil Ekberg

Emil Ekberg är 26 år gammal, Bor i Dalsland i ett samhälle som heter Ed (Monsterrace Hometown)

Började köra Monsterrace år 2012, ihop med dåvarande delägaren Dennis Johansson. Till denna säsongen tog jag över bilen själv.

Meriter inom monsterrace: 

2012: 4a i monsterrace cupen, 2013: 2a i monsterrace cupen, 2014 :1a i monsterrace cupen,

2015 :1a i monsterrace cupen, 2016: 2a i monsterrace cupen

Viideo från Emils Facebooksida och Youtube. Klicka på bilden för att se videon.

Vi beundrar alla som håller på med

offroad racing. Bilarna får ta mycket stryk. Detta kostar mycket pengar och kräver väldigt mycket tid.

Men dessa entusiaster kämpar vidare och fortsätter tävla. Vi är glada för att bidra med det lilla vi kan.

Hammerhead Racing

Hej här kommer en snabb presentation av Teamet:

Sporten jag och mina mekaniker utövar är formula offroad till större del men är även med på enstaka monsterrace.

Hammerhead Ägare och förare: Jonas.Andrén.  Jag Jonas är 29 år gammal, Bor i Dalsland i ett samhälle som heter Ed där många hängivna människor finns till just offroad sporten. Började köra Monsterrace och Formula offroad år 2015, Till en början ägde jag en bil tillsammans med Michael "gurra" Gustavsson men sålde min del till honom och köpte en halvfärdig bil som jag senare byggde färdig som idag är Hammerhead som vi ser mycket potential i.

Hammerhead: Motor: chevy big block 502cui 600hk.  Axlar:Dana 60 35splines axlar. Fördelningslåda:Np205.

Automatlåda: Kraftigt preppad TH400. Däck: Bigger digger fram & super scooper bak.

Meriter inom Formula offroad:

2015: Matrand 4:e & 5:e plats + Best in show.

2016: Matrand: 5:e & 4:e plats

2016: Formula Muddrag: 3:e plats

2017: Matrand: 3:e & 5:e plats + Best in show

2017: Formula Muddrag: 3:e plats.

MONSTERRACE

Meriter inom monsterrace:

2015: 3:e plats i cupen = gamla bilen

2016: 2:e plats i cupen = gamla bilen

2016: 1:e & 1:e plats monsterrace hometown Ed

Hermod Monsterrace Team

Bilen

Christian Teddy Thorell

Steini från Prolong och Christian

Bilen i sitt rätta element.

Motor: cheva 355 zz4 block ,portade dart pro1 toppar ,eagelrod 4340 botten del ,enderle singel b insprutning (e85 bränsle ), comp cam puller kam, msd tändning.

Växellåda: b&m th400. Fördelningslåda :np205. Axlar: dodge w300 dana 60.Fjädring: fox airshocks 16tums slag + bumpstops.  Ram: 45x 2.5 mm sömlösa rör. Däck: maxxis trepador (skurna). Styrning: hydraulisk. Bromsar: el hydrauliska. Hjulupphägning: egen tillverkat k-länk fram rangerover bak.

Gothia Racing Team

Stanley Gunnesson

Tävlingsfoto

Gothia Racing Team

Ägare och förare: Stanley Gunnesson. Fler uppgifter om bilen och teamet kommer snart.

Hasse Antonsson från Hedekas

Tävlingsformen Hasse tävlar i heter; Classic Dragbike "CDB".

Hasse har tävlat sedan 2013 både i dragracing och hastighetsrekord på is.

Motorcyklar: BSA Classic dragbike, motor: A65. (CDB 823)

JAWA Classic dragbike, motor: 2 ventils och 4 ventils. (CDB 667)

Hasse är dubbelvärldmästare på is.


Göteborgs Dam Fotbollsförening

Prolong Scandinavia har varit på marknaden sedan 2014. Våra produkter används huvudsakligen inom Transport, Industri, Racing, Marin och Hemmet. Detta innebär att vi samarbetar som stolta sponsor med ett antal Racing Team i olika kategorier. Och till vår stora glädje har dessa team varit mycket framgångsrika. Företaget stödjer också en filosofi som god samhällsmedborgare genom att bidra i den mån vi kan till en rad olika samhälls-och serviceorganisationer, särskilt de med inriktning på ungdomar. Så vi har gått in som samarbetspartner med Göteborgs Dam Fotbollsförening. Vi tycker om deras upplägg där dom välkomnar alla unga tjejer att börja spela fotboll.

Så presenterar dom sig själva:

Med regionens mest omfattande spelarutbildningsprogram har GDFF på kort tid etablerat sig som det naturliga valet för motiverade unga fotbollsspelare. Säsongen 2016 kommer att vara full av spännande utmaningar, och för unga spelare som i ett längre perspektiv har ambitionen att spela elitfotboll på allra högsta nivå erbjuder GDFF en oslagbar miljö. Du som vill ta nästa steg i din fotbollsutveckling är välkommen att provträna med GDFFs elitförberedande akademi på centralt belägna Valhalla IP i Göteborg. Anmälan och frågor skickas till info@gdff.se.